در این مقاله از ای بی لاین قصد داریم به معرفی ریلز اینستاگرام بپردازیم.ریلز های اینستاگرام (Instagram Reels) یکی از ویژگیهای محبوب این شبکه اجتماعی هستند که به کاربران این امکان را میدهند تا ویدئوهای کوتاه و جذاب بسازند و به اشتراک بگذارند. این ویژگی بهمنظور رقابت با پلتفرمهایی مانند تیکتاک (TikTok) توسعه یافته است.
چند نکته کلیدی درباره ریلز اینستاگرام:
- مدت زمان: ریلز ها معمولاً بین ۱۵ تا ۹۰ ثانیه طول دارند و میتوانند شامل چندین کلیپ ویدئویی باشند.
- ویرایش و افکتها: کاربران میتوانند از مجموعهای از ابزارهای ویرایشی، افکتها و موزیکها برای بهبود ویدئوهای خود استفاده کنند.
- کشیدگی توجه: ریلزها به دلیل محتوای جذاب و کوتاهشان میتوانند توجه بیشتری را جلب کنند و میزان تعامل کاربران را افزایش دهند.
- قابلیت مشاهده: ریلز ها هم در پروفایل کاربر و هم در قسمت Discover اینستاگرام قابل مشاهده هستند، که این امکان را به کاربران میدهد تا با مخاطبان جدید ارتباط برقرار کنند.
- استفاده برای برندها: بسیاری از کسبوکارها از ریلزها برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده میکنند، زیرا بهشدت قابلیت دیدهشدن بیشتری دارند.
ریلز ها برخلاف استوری پس از ۲۴ ساعت ناپدید نمیشوند و تا زمانی که بهصورت دستی حذف نشوند، همچنان در اینستاگرام باقی میمانند. نکتهی مهم این است که الگوریتم نرمافزاری اینستاگرام توجه ویژهای به بخش ریلز نشان میدهد. به همین دلیل حسابهای کاربری میتوانند ازطریق ارسال پست در بخش ریلز، با سرعت بالایی رشد کنند.
در فید جدید اینستاگرام که دردسترس اکثر کاربران ایرانی نیست، ریلز آیکون مخصوص به خودش را دارد. با ورود به بخش ریلز، صفحهای از ویدیوهای کوتاه را خواهید دید. در نسخهی اصلاحشدهی اینستاگرام، میتوان در پروفایل کاربران نیز تب جداگانهای برای ریلز مشاهده کرد.
برای ساخت ریلز، روی پروفایل خود در بالای صفحهی اصلی که آیکون «+» در کنار آن دیده میشود لمس کنید. در پایینِ صفحهی جدید، گزینهی Reel را انتخاب کنید. انگشت خود را روی گزینهی ضبط نگه دارید تا ویدیو ضبط شود. همچنین میتوان ویدیو را ازطریق گالری گوشی آپلود کرد.
اگر سوالی دارید، با کارشناسان ای بی لاین در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.