سه‌شنبه 10 تیر 1404
ای بی لاین
تبلیغات
  • اخبار هوش مصنوعی
    • تحولات جهانی هوش مصنوعی
    • اخبار داخلی هوش مصنوعی
    • سیاست‌گذاری و مقررات
  • تحلیل و بررسی
    • تحلیل ترندها
    • بررسی ابزارها و فناوری‌ها
  • آموزش و یادگیری هوش مصنوعی
    • مفاهیم پایه‌ای هوش مصنوعی
    • دوره‌های آموزشی
    • ابزارهای آموزشی
  • پروژه‌ها و استارتاپ‌ها
    • معرفی استارتاپ‌های ایرانی
    • پروژه‌های تحقیقاتی
  • رویدادها و کنفرانس‌ها
    • رویدادهای داخلی
    • رویدادهای بین‌المللی
  • چندرسانه‌ای
    • ویدیوهای آموزشی و تحلیلی
    • پادکست‌ها
بدون نتیجه
مشاهده همه نتایج
  • اخبار هوش مصنوعی
    • تحولات جهانی هوش مصنوعی
    • اخبار داخلی هوش مصنوعی
    • سیاست‌گذاری و مقررات
  • تحلیل و بررسی
    • تحلیل ترندها
    • بررسی ابزارها و فناوری‌ها
  • آموزش و یادگیری هوش مصنوعی
    • مفاهیم پایه‌ای هوش مصنوعی
    • دوره‌های آموزشی
    • ابزارهای آموزشی
  • پروژه‌ها و استارتاپ‌ها
    • معرفی استارتاپ‌های ایرانی
    • پروژه‌های تحقیقاتی
  • رویدادها و کنفرانس‌ها
    • رویدادهای داخلی
    • رویدادهای بین‌المللی
  • چندرسانه‌ای
    • ویدیوهای آموزشی و تحلیلی
    • پادکست‌ها
بدون نتیجه
مشاهده همه نتایج
ای بی لاین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتایج
خانه فناوری

تجربه بین‌المللی و بومی ایرانسل عامل بهبود خدمات اداری به مردم می‌شود

تجربه بین‌المللی و بومی ایرانسل عامل بهبود خدمات اداری به مردم می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ایرانسل، با حضور دکتر علاءالدین رفیع‌زاده معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، دکتر سیدستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر محمدمحسن صدر معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، مهندس حمید فتاحی جانشین وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مهندس سیدعلی تفرشی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اداری و استخدامی کشور، دکتر کامل داوودی رئیس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریت‌های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور، مهندس علیرضا رفیعی مدیرعامل ایرانسل و جمعی از اصحاب رسانه، دوشنبه اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۴، در عمارت کلاه‌فرنگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان اداری و استخدامی کشور و ایرانسل به امضا رسید.

با امضای این تفاهم‌نامه سه جانبه، شبکه ارتباطات یکپارچه ایرانسل (شایا)، اجرای سامانه فوریت‌های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور (فواد) را برعهده می‌گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست با تأکید بر اینکه یکی از پروژه‌های پیشران و امیدبخش در وزارت ارتباطات، بحث دولت هوشمند است، اظهار کرد: در خصوص دولت هوشمند باید به سه مؤلفه توجه کنیم، مورد اول اصلاحاتی است که در فرایندها و نحوه اداره امور باید مدنظر قرار دهیم و در حوزه مأموریت‌های سازمان اداری و استخدامی کشور است. حوزه دوم در بحث دولت هوشمند، فناوری است و حوزه سوم بحث افرادی است که این زیست‌بوم را راهبری می‌کنند. نیاز است این سه بخش را همواره در کنار هم ببینیم.

وی ادامه داد: در سطح ملی با نگاه وفاق و با انعقاد و اجرایی کردن طرح فواد باید با اتکا به بخش خصوصی بتوانیم گام بلندی را در این حوزه برداریم و ایرانسل عهده‌دار این وظیفه شده است. باورمان این است که با وجود تمام زحمت‌ها، دولت هوشمند به میزان مورد انتظار در زندگی مردم جاری نیست و مردم از عواید آن بهره‌مند نشده‌اند. امیدواریم با پیگیری و انجام این تفاهم‌نامه، شاهد بهبود زندگی مردم، شفافیت و انسداد بسترهای فساد شویم.

تجربه بین‌المللی و بومی ایرانسل عامل بهبود خدمات اداری به مردم می‌شود

هاشمی اضافه کرد: حکمرانی داده‌محور از موارد مورد تأکید رئیس جمهوری است، این مهم می‌تواند با حضور دست‌اندرکاران این حوزه به خوبی رقم بخورد. استفاده از ظرفیت‌های ایرانسل به عنوان یکی از اپراتورهای برتر و موفق کشور، به واسطه تجارب ارزشمندی است که این اپراتور، در توسعه سکوهای ارائه خدمت، کسب رضایت مردم و تجربه استفاده از ظرفیت های بین‌المللی البته با اتکا به توان داخلی، داشته است.

وزیر ارتباطات تأکید کرد: از ایرانسل می‌خواهیم تدبیری کند تا بتوانیم «دستیار هوشمند خدمات دولت» را که می‌تواند سردرگمی‌های مردم را به حداقل برساند، در سامانه فواد به کار بگیریم. سامانه‌های جزیره‌ای باعث سردرگمی‌ شده و با یکپارچه شدن و همگرایی آن می‌توان خدمات بهتری ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه سامانه فواد دو کارکرد مهم دارد، گفت: این دو کارکرد شامل ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به مردم و امکان دسته‌بندی و پیگیری شکایات و نظارت دقیق‌تر بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی است.

هاشمی در پایان از مجموعه‌های دخیل در اجرایی‌سازی این طرح، از جمله سازمان فناوری اطلاعات، سازمان تنظیم مقررات، شرکت ایرانسل که با علم، آگاهی و تجربه خود وارد این پروژه شده و سرمایه‌گذاری کرده است و همچنین سازمان اداری و استخدامی کشور برای تدوین نقشه راه و اقدامات اجرایی، تشکر کرد.

تجربه بین‌المللی و بومی ایرانسل عامل بهبود خدمات اداری به مردم می‌شود

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با تأکید بر اینکه «اگر خروجی تلاش‌هایی که کارگزاران در قالب فرایندهای اداری انجام می‌دهند، باعث رضایت مردم از نحوه ارائه خدمات نشود، گویی کار و پیشرفتی حاصل نشده است.» به دو مسأله نداشتن وحدت فرماندهی و مورد استفاده نبودن خروجی تلاش‌ها و اقدامات متولیان در حوزه هوشمندسازی دولت اشاره کرد.

وی با بیان اینکه کارگروهی از مجموعه معاونین و مدیران وزارت ارتباطات، سازمان برنامه و بودجه و سازمان استخدامی کشور تشکیل شد، گفت: حاصل این نشست‌ها، سندی است که با عنوان نقشه راه دولت هوشمند تدوین و ابلاغ شد که می‌تواند مسأله اول ما را حل کند.

رفیع‌زاده اضافه کرد: ما معتقدیم هر چقدر بخش دولتی نقش راهبری داشته باشد و فرایندهای اجرایی را به بخش خصوصی بدهد، رضایتمندی مردم افزایش پیدا خواهد کرد. فواد، یکی از پروژه‌های مهم و عامل حرکت دستگاه‌های اجرایی به سمت ارائه خدمات مناسب خواهد بود.

وی افزود: طی تعامل با وزارت ارتباطات و سازمان فناوری اطلاعات، شرکت توانمند ایرانسل‌ به ما معرفی شد و بر این اساس، ما از شرکت ایرانسل دعوت به همکاری کردیم و مجموعه همکاران این شرکت، با تمام وجود حضور پیدا کردند که با این اقدام، مسأله دوم ما هم حل شد.

معاون رئیس‌جمهوری در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: خودم از نزدیک از روند اجرایی این طرح بازدید کردم و یک مورد تست انجام دادیم و نشان داد که سامانه به خوبی فعالیت می‌کند. بر اساس برنامه، این پروژه را همین ماه در استان قزوین بهره‌برداری خواهیم کرد و در ادامه، برنامه داریم که این پروژه بتواند در سطح کشور هم اجرایی شود. با انجام این طرح، داده‌های با اهمیتی از انتظارات مردم و چالش‌های موجود در فرایندهای اداری به دست خواهد آمد که از شرکت ایرانسل درخواست داریم ارزیابی و گزارش‌گیری‌های لازم را انجام دهند و در اصلاح فرایندها ما را همراهی کنند.

مدیرعامل ایرانسل در این رویداد، طی سخنانی با اشاره به اینکه با توجه به اولویت طرح فواد، پیش از امضای قراردادها، اقدامات اجرایی آن آغاز شده است، بیان کرد: سامانه فواد، یکی از اقدامات ایرانسل در تحقق دولت هوشمند است و نزدیک به دو ماه است که ایرانسل فرایند اجرایی‌سازی این طرح و بستر اصلی آن را آغاز کرده و نرم‌افزار ویژه‌ای برای آن طراحی شده است. علاوه بر آن، ما دستیار هوشمندی داریم که بر روی سامانه‌های ایرانسل فعال است و می‌توان در صورت نیاز، بر روی سامانه فواد نیز اجرایی شود.

رفیعی ادامه داد: شکایاتی که از سمت متقاضیان برای ارائه خدمات می‌آید، داده‌های وسیعی است که می‌تواند به ارزیابی نهادها و واحدها کمک شایانی کند. در حوزه توسعه هوشمندسازی، احساس می‌کنیم باید اقدامات مختلفی صورت بگیرد که سامانه فواد یکی از آنها است و از طریق آن، می‌توان بازخوردهای خدمات را از طریق این سامانه دریافت کرد. این سیستم، همکاری جدی از تمام ارگان‌ها می‌طلبد. در نهایت، انجام این کار می‌تواند ارزیابی بسیار جامعی در سطح کشور ارائه دهد و گزارش‌های مفیدی از آن استخراج شود.

رئیس مرکز فوریت‌های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در این نشست تأکید کرد: پروژه فواد توانسته است زیر پنج ساعت به شکایات پاسخ دهد، در حالی که حتی در جهان هم نمونه‌های بسیار معدودی از آن می‌توان پیدا کرد. بنابر این باید گفت که این موضوع اقدام بسیار بزرگی بوده و برای نظام اداری یک نوع انقلاب به حساب می‌آید.

معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، گفت: وجود هدف مشترک وزارت ارتباطات و سازمان اداری و استخدامی کشور باعث شده است تا اقدامات درست و مناسبی در راستای مطالبات مردم انجام شود. این بستر به خوبی فراهم شده و با اتفاقاتی که امروز رقم می‌خورد و تلاش‌هایی که صورت گرفته است، امیدوارم عایدی مناسبی برای مردم به وجود بیاید. سامانه فواد از معدود پروژه‌هایی است که پیش از امضای تفاهم‌نامه، اقدامات اصلی انجام شده است و این نشان می‌دهد که این پروژه تنها یک امضا روی کاغذ نیست و کاملا اجرایی خواهد شد.

تبلیغات

در پایان مراسم، در حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تفاهم‌نامه طرح استقرار سامانه فوریت‌های اداری (فواد)، توسط دکتر محمدمحسن صدر معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، مهندس علیرضا رفیعی مدیرعامل ایرانسل و مهندس سیدعلی تفرشی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان امور اداری و استخدامی امضا شد.

اجرای پروژه «سامانه فوریت‌های اداری (فواد)» در پی امضای تفاهم‌نامه‌ای در بهمن‌ماه ۱۴۰۳، بین ایرانسل و سازمان امور اداری و استخدامی کشور آغاز شده و هدف آن، ایجاد بستری برای رسیدگی سریع و مؤثر به مسائل اداری در نهادهای دولتی و حاکمیتی است.

ارائه راهکارهای مرکز ارتباط توسط ایرانسل، مرکز تماس یکپارچه، گفت‌وگوی برخط، همکاری در جهت مشاوره، راه‌اندازی و مدیریت مرکز ارتباط با مخاطبان سازمان (مرکز تماس گفت‌وگوی برخط هوشمند)، طراحی و ارتقای راهکارهای ارتباطی مؤثر در راستای تحول دیجیتال به‌منظور ارائه خدمات عمومی اثربخش و پاسخگو و در دسترس برای جامعه هدف موردنظر سازمان، توسعه خدمات دولت هوشمند کشور، استفاده از زیرساخت‌ها و خدمات توسعه‌یافته دیجیتال ایرانسل در خصوص برگزاری جلسات برخط و دوره‌های آموزشی و سرویس‌های مبتنی بر APIهای اپراتوری، از جمله اقدامات ایرانسل در اجرای سامانه فواد است.

تبلیغات

شبکه ارتباطات یکپارچه ایرانسل (شایا) که به عنوان بازوی اجرایی ایرانسل در حوزه تجاری‌سازی فرایندها و ظرفیت‌های دیجیتال، مسئولیت اجرایی‌سازی سامانه فواد را برعهده دارد، در حوزه‌های کاری متفاوت و بالقوه‌ای فعالیت می‌کند.

ارائه خدمات رسمی شایا به دیگر سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در قالب خدمات برون‌سپاری، از حدود دو سال پیش، با تمرکز بر محصول CCaaS یا Call Center as a Service، شامل خدماتی از قبیل مرکز تماس ورودی، خدمات تماس خروجی، پشتیبانی گفت‌وگوی بر خط و پشتیبانی شبکه‌های اجتماعی، آغاز شد و در این مدت، علاوه بر ارائه محصولات ذکر شده و با هدف توسعه سبد محصولات قابل ارائه، خدماتی از جمله توسعه نرم‌افزار، به سبد محصولات شایا، اضافه شده است.

تبلیغات
پست قبلی

واردات خودرو؛ گرفتار در چنبره تصمیمات متناقض و سیاست‌گزاری‌های مقطعی

پست بعدی

سبد ارزهای دیجیتال خانواده ترامپ به یک میلیارد دلار نزدیک شد | آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان

مهدیه معتمدپور

مهدیه معتمدپور

برنامه نویس و متخصص IT به عنوان دبیر تحریریه سایت ای بی لاین، مسئولیت هدایت و تنظیم محتوای خبری را بر عهده دارم. علاقه‌مند به تکنولوژی و نوآوری‌های جدید در صنعت دیجیتال می باشم، در تلاش هستم تا بهترین و به‌روزترین اطلاعات اخبار دیجیتال را در اختیار مخاطبان قرار دهم. همچنین به نوشتن مقالات تحلیلی و بررسی روندها و اخبار داغ دنیای فناوری مشغول می باشم.

مطالب مرتبط

Google I/O
اخبار روز هوش مصنوعی

همه چیز درباره Google I/O 2025: آینده‌ای با محوریت هوش مصنوعی

30 اردیبهشت 1404
لپ تاپ
فناوری

معرفی جدیدترین لپ تاپ‌ های ۲۰۲۵ | انقلاب هوش مصنوعی و طراحی فوق‌باریک

29 اردیبهشت 1404
هوش مصنوعی
فناوری

پیش‌بینی‌های مهم درباره سال 2025 با محوریت هوش مصنوعی

29 اردیبهشت 1404
اپل
فناوری

اپل واختلال جهانی در Apple Pay

28 اردیبهشت 1404
اپلیکیشن هوش مصنوعی
فناوری

10 اپلیکیشن هوش مصنوعی که باید همین امروز بشناسید

24 اردیبهشت 1404
تأثیر هوش مصنوعی بر مشاغل آینده
فناوری

هوش مصنوعی چطور مشاغل آینده را متحول می‌کند؟

24 اردیبهشت 1404
پست بعدی

سبد ارزهای دیجیتال خانواده ترامپ به یک میلیارد دلار نزدیک شد | آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب روز

  • مقالات

انتشار قابلیت‌های جدید اپلیکیشن «دولت من»؛ حذف پیامک از احراز هویت

23 اردیبهشت 1404
Duolingo

آیا Duolingo چهره بحران شغلی هوش مصنوعی است؟ | بررسی تأثیر AI بر بازار کار

15 اردیبهشت 1404

زیست بوم مجازی کودکان و نوجوانان باید در سامانه شاد شکل بگیرد

28 فروردین 1404

گوگل پلی هشدارهای کیفیتی برای اپ‌ها را نمایش می‌دهد

19 اسفند 1403

تبلیغات متنی

لوازم الکتریکی تعمیرگاه رنو تعمیرگاه تویوتا دوره های بین المللی یوگا
تبلیغات

پیشنهاد روز

لوازم الکتریکی تعمیرگاه رنو تعمیرگاه تویوتا دوره های بین المللی یوگا

دسته بندی مطالب

  • اپلیکیشن بازی چندرسانه ای
  • اخبار روز هوش مصنوعی
  • اخبار ویدیویی
  • ارز دیجیتال
  • تازه ترین خبرها
  • چت جی پی تی
  • خبر فوری
  • خودرو
  • دیپ سیک
  • علم و دانش
  • فناوری
  • کسب و کار
  • مجازی
  • مقالات
  • مقالات تکنولوژی
  • مقالات هوش مصنوعی
  • مهندسی پرامپت
  • موبایل
  • هوش مصنوعی
  • هوش مصنوعی در ایران

درباره ای بی لاین

ای بی لاین با نگاهی دقیق به دنیای فناوری و ارتباطات این امکان را به مخاطبان خود می دهد تا همواره به جدیدترین مطالب و اخبار تکنولوژی دسترسی داشته باشند.

  • تبلیغات
  • تماس باما

© 2024 اخبار - تمامی حقوق برای سایت EBLine محفوظ می باشد.

بدون نتیجه
مشاهده همه نتایج
  • اخبار هوش مصنوعی
    • تحولات جهانی هوش مصنوعی
    • سیاست‌گذاری و مقررات
    • اخبار داخلی هوش مصنوعی
  • تحلیل و بررسی
    • تحلیل ترندها
    • بررسی ابزارها و فناوری ها
  • آموزش و یادگیری هوش مصنوعی
    • مفاهیم پایه ای هوش مصنوعی
    • دوره های آموزشی
    • ابزارهای آموزشی
  • پروژه‌ها و استارتاپ‌ها
    • معرفی استارتاپ های ایرانی
    • پروژه های تحقیقاتی
  • رویدادها و کنفرانس‌ها
    • رویدادهای داخلی
    • رویدادهای بین المللی
  • چندرسانه‌ای
    • ویدیوهای آموزشی و تحلیلی
    • پادکست ها
  • سایر
    • اخبار فناوری
    • اخبار کسب و کار
    • اخبار خودرو
    • اخبار استارتاپ
    • اخبار علمی
    • اخبار ارز دیجیتال
  • تماس با ما

© 2024 اخبار - تمامی حقوق برای سایت EBLine محفوظ می باشد.