جمعه 2 خرداد 1404
ای بی لاین
تبلیغات
  • خانه
  • فناوری
  • هوش مصنوعی
  • اخبار ارز دیجیتال
  • استارتاپ
  • اخبار علمی
  • کسب و کار
  • رپورتاژ آگهی
  • آموزش
    • مهندسی پرامپت
  • مقالات آموزشی
    • هاست
    • دامین
  • تماس با ما
بدون نتیجه
مشاهده همه نتایج
  • خانه
  • فناوری
  • هوش مصنوعی
  • اخبار ارز دیجیتال
  • استارتاپ
  • اخبار علمی
  • کسب و کار
  • رپورتاژ آگهی
  • آموزش
    • مهندسی پرامپت
  • مقالات آموزشی
    • هاست
    • دامین
  • تماس با ما
بدون نتیجه
مشاهده همه نتایج
ای بی لاین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتایج
خانه خودرو

چالش‌های نظام بیمه‌ای در ایران

چالش‌های نظام بیمه‌ای در ایران

سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث

افزایش مداوم نرخ دیه در ایران، چالش‌های جدیدی را برای صنعت بیمه شخص‌ثالث به همراه داشته است.

اعظم کاتوزیان، کارشناس صنعت بیمه در گفت‌وگو با «دنیای خودرو» به بررسی تاثیرات این تغییرات بر نرخ بیمه‌ها و راهکارهایی برای ایجاد تعادل میان قدرت خرید مردم و پایداری شرکت‌های بیمه پرداخت.از نظر او وابستگی نرخ بیمه شخص‌ثالث به نرخ دیه، یک مدل ساده‌سازی شده است که در دهه‌های گذشته شکل گرفته و به‌طور مداوم مورد استفاده قرار گرفته است. اما این وابستگی اکنون با واقعیت‌های اقتصادی و فنی صنعت بیمه همخوانی ندارد.

در شرایط کنونی، نرخ بیمه‌ها باید بر اساس داده‌ها و شاخص‌های واقعی ریسک و آمار دقیق از وضعیت تصادفات، وضعیت رانندگان، نوع خودروها و سایر متغیرهای اقتصادی و اجتماعی تعیین شود. ادامه دادن به این روش ساده‌سازی‌شده که صرفا بر اساس تغییرات دیه تعیین می‌شود، باعث نوسانات غیرضروری در نرخ بیمه‌ها می‌شود که این وضعیت باید تغییر کند.

وی درخصوص چگونگی برقراری تعادل میان سه‌ضلعی قدرت خرید مردم، تامین خسارت زیان‌دیدگان و پایداری مالی شرکت‌های بیمه گفت: «یکی از راه‌های دستیابی به این تعادل، ایجاد یک نظام بیمه‌ای پویا است که به‌طور مستمر بر اساس داده‌های واقعی و تغییرات بازار مدیریت شود. برای مثال، رانندگانی که سابقه رانندگی بدون حادثه دارند، نباید همان حق بیمه را پرداخت کنند که رانندگان پرخطر یا کسانی که تصادفات بیشتری داشته‌اند، می‌پردازند. این موضوع می‌تواند از طریق بیمه‌های مبتنی بر رفتار، همچون «Pay as You Drive» تحقق یابد که در آن حق بیمه بر اساس میزان استفاده از خودرو و رفتار رانندگی فرد تعیین می‌شود.»

وی افزود: «این امر می‌تواند به شرکت‌های بیمه کمک کند تا از افزایش هزینه‌ها جلوگیری کرده و درعین حال عدالت در نرخ‌گذاری را برقرار کنند. به این ترتیب، هم مردم از یک بیمه عادلانه‌تر برخوردار خواهند شد و هم شرکت‌های بیمه از لحاظ مالی پایداری بیشتری خواهند داشت.»

وی در ادامه به تاثیر افزایش نرخ دیه بر صنوف حمل‌ونقل عمومی اشاره کرد و گفت: «افزایش نرخ دیه به‌ویژه برای صنوف حمل‌ونقلی فشار جدی ایجاد کرده است؛ زیرا این گروه‌ها به‌دلیل تعداد بالای سفرها و ساعات کاری طولانی‌تر، در معرض ریسک بالاتری هستند. بسیاری از رانندگان ناچار هستند هزینه‌های اضافی بیمه را از محل درآمد خود جبران کنند یا آن را به‌مسافران منتقل کنند. درنتیجه، این موضوع نه‌تنها به معیشت رانندگان آسیب می‌زند، بلکه بر قیمت حمل‌ونقل شهری نیز اثر منفی می‌گذارد و می‌تواند موجب افزایش هزینه‌های زندگی در این بخش شود.»

وی در پایان گفت: «اگر قرار باشد ساختار بیمه شخص‌ثالث در ایران بازطراحی شود، نخستین گام باید کاهش تدریجی وابستگی به‌نرخ دیه باشد. علاوه‌بر این، باید سیستم‌های جدیدی برای ارزیابی ریسک‌های بیمه‌ای ایجاد و از طریق تجمیع داده‌های بیمه‌ای و پلیسی، سیستمی به‌وجود آید که به‌شرکت‌های بیمه اجازه دهد بر اساس تحلیل‌های دقیق خود، نرخ‌گذاری‌های شخصی‌سازی‌شده و به‌روزتری انجام دهند. تنها با چنین ساختاری است که می‌توان به آینده‌ای پایدار برای بیمه شخص‌ثالث امیدوار بود.»

تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
پست قبلی

آیین ملی اعطای جایزه «علامه طباطبایی(ه)» برگزار می شود

پست بعدی

سالن سینمای لوکس روی چرخ در چین و جهان! | رونمایی از شاهکار جدید بنز + تصاویر

علی کریمخانی

علی کریمخانی

متخصص و توسعه دهنده نرم افزار، IT Specialist، Software Engineering، Web Programmer نویسنده و تولیدکننده محتوا می باشم که با تمرکز بر ارتقا فرهنگ، مهارت و سواد دیجیتال فعالیت می نمایم هم چنین با تجربه‌ای چندساله در زمینه تولید محتوا، به‌ویژه در حوزه‌های دیجیتال و هوش مصنوعی، به ترویج استفاده صحیح و آگاهانه از فناوری‌های دیجیتال می پردازم. همچنین با استفاده از وبلاگ‌ها، مقالات و ویدیوهای آموزشی، سعی در افزایش آگاهی عمومی در مورد مسائل دیجیتال، مهارت‌های نرم‌افزاری و تفکر انتقادی دارم. بنده اعتقاد دارم که با تقویت مهارت‌های دیجیتال، می‌توان جامعه‌ای هوشمندتر و مسئولانه‌تر ساخت.

مطالب مرتبط

خودرو

معرفی کاوازاکی Z900SE | مشخصات این موتورسیکلت چیست؟

23 اردیبهشت 1404
خودرو

مروری بر خودروی اورا 03 | مشخصات این چینی برقی چیست؟

23 اردیبهشت 1404
خودرو

معرفی قوی‌ترین موتور باکسر تازه‌نفس BMW | ترکیبی از قدرت، فناوری، و راحتی در کلاس اسپرت و تورینگ

23 اردیبهشت 1404
خودرو

شگفتانه جدید در خرید سهام «سایپا»؛ علی انصاری وارد شد

23 اردیبهشت 1404
خودرو

آینده بازار خودرو ایران در گرو تصمیمات کلان اقتصادی

23 اردیبهشت 1404
خودرو

علت گران‌تر بودن بیمه خودروهای لوکس نسبت به مدل‌های معمولی چیست؟

23 اردیبهشت 1404
پست بعدی

سالن سینمای لوکس روی چرخ در چین و جهان! | رونمایی از شاهکار جدید بنز + تصاویر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب روز

  • مقالات

متا اپ دستیار هوش مصنوعی خودش را رونمایی کرد

23 اردیبهشت 1404

انتشار قابلیت‌های جدید اپلیکیشن «دولت من»؛ حذف پیامک از احراز هویت

23 اردیبهشت 1404
Duolingo

آیا Duolingo چهره بحران شغلی هوش مصنوعی است؟ | بررسی تأثیر AI بر بازار کار

15 اردیبهشت 1404

زیست بوم مجازی کودکان و نوجوانان باید در سامانه شاد شکل بگیرد

28 فروردین 1404

تبلیغات متنی

لوازم الکتریکی تعمیرگاه رنو تعمیرگاه تویوتا دوره های بین المللی یوگا
تبلیغات

پیشنهاد روز

لوازم الکتریکی تعمیرگاه رنو تعمیرگاه تویوتا دوره های بین المللی یوگا

دسته بندی مطالب

  • آخرین اخبار
  • اپلیکیشن بازی چندرسانه ای
  • اخبار ویدیویی
  • ارز دیجیتال
  • خودرو
  • علم و دانش
  • فناوری
  • کسب و کار
  • مجازی
  • مقالات
  • هوش مصنوعی

درباره ای بی لاین

ای بی لاین با نگاهی دقیق به دنیای فناوری و ارتباطات این امکان را به مخاطبان خود می دهد تا همواره به جدیدترین مطالب و اخبار تکنولوژی دسترسی داشته باشند.

  • تبلیغات
  • تماس باما

© 2024 اخبار - تمامی حقوق برای سایت EBLine محفوظ می باشد.

بدون نتیجه
مشاهده همه نتایج
  • خانه
  • اخبار فناوری
  • اخبار استارتاپ
  • اخبار ارز دیجیتال
  • اخبار علمی
  • اخبار کسب و کار
  • اخبار خودرو
  • اخبار ویدیویی
  • مقالات آموزشی
  • تماس با ما

© 2024 اخبار - تمامی حقوق برای سایت EBLine محفوظ می باشد.