جمعه 26 اردیبهشت 1404
ای بی لاین
تبلیغات
  • خانه
  • فناوری
  • هوش مصنوعی
  • اخبار ارز دیجیتال
  • استارتاپ
  • اخبار علمی
  • کسب و کار
  • رپورتاژ آگهی
  • آموزش
    • مهندسی پرامپت
  • مقالات آموزشی
    • هاست
    • دامین
  • تماس با ما
بدون نتیجه
مشاهده همه نتایج
  • خانه
  • فناوری
  • هوش مصنوعی
  • اخبار ارز دیجیتال
  • استارتاپ
  • اخبار علمی
  • کسب و کار
  • رپورتاژ آگهی
  • آموزش
    • مهندسی پرامپت
  • مقالات آموزشی
    • هاست
    • دامین
  • تماس با ما
بدون نتیجه
مشاهده همه نتایج
ای بی لاین
بدون نتیجه
مشاهده همه نتایج
خانه خودرو

صنعت بیمه خودرو در پیچ و خم اصلاحات؛ ضرورت عبور از مُسکن‌های موقتی

صنعت بیمه خودرو در پیچ و خم اصلاحات؛ ضرورت عبور از مُسکن‌های موقتی

بیمه خودرو

صنعت بیمه خودرو ایران این روزها در آستانه تغییراتی مهم قرار دارد؛ اما مسیر اصلاح با موانعی ساختاری و سیاست‌های مقطعی روبه‌رو است.

ایزد حجارزاده، کارشناس بیمه خودرو در گفت‌وگو با «دنیای‌خودرو» با تشریح ابعاد مختلف این وضعیت، نسبت به‌استمرار نگاه کوتاه‌مدت در سیاست‌گزاری بیمه‌ای هشدار داد و گفت: «بخشودگی جرائم بیمه‌ای گرچه اقدامی مثبت در کوتاه‌مدت است، اما نمی‌تواند جایگزین سیاست‌های پایدار و ساختاری شود.»

وی در تحلیل این طرح که در اردیبهشت ۱۴۰۴ به اجرا درآمده، تاکید کرد اگرچه مشوق‌هایی از این دست می‌توانند نرخ بیمه‌گذاری را موقتا افزایش دهند، اما در بلندمدت ممکن است به‌ایجاد عادت تاخیر در تمدید بیمه‌نامه منجر شوند.

حجارزاده بر لزوم طراحی مکانیزم‌های انگیزشی بلندمدت تاکید کرد که رفتار بیمه‌ای مالکان را اصلاح کند، نه این‌که تنها مسکن موقتی برای آمارهای رسمی باشد.

او در ادامه به موانع ساختاری صنعت بیمه اشاره کرد و سهم بالای مالیات‌ها از حق بیمه شخص ثالث را از مهم‌ترین دلایل کاهش استقبال بیمه‌ای در میان اقشار کم‌درآمد دانست.

به‌گفته حجارزاده، در حال حاضر حدود ۳۰ درصد از حق بیمه صرف عوارض و مالیات می‌شود که شامل ۱۰ درصد برای خدمات درمانی، ۸ درصد برای صندوق خسارت‌های بدنی و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده است. وی این وضعیت را به‌ویژه برای دارندگان موتورسیکلت‌ها ناعادلانه توصیف کرد.

در کنار چالش‌های مالیاتی، تحول دیجیتال نیز به‌عنوان یک نقطه امید در صنعت بیمه معرفی شد. حجارزاده با اشاره به‌سامانه «سنهاب» گفت: «امروز مالکان خودرو می‌توانند تنها با وارد کردن شماره پلاک یا کد VIN، سوابق بیمه‌ای خود را با شفافیت بالا مشاهده کنند.»

او اضافه کرد که این شفافیت توانسته از میزان کلاهبرداری با بیمه‌نامه‌های جعلی بکاهد و اعتماد عمومی را افزایش دهد.

همچنین به‌گفته وی، صنعت بیمه در آستانه بهره‌برداری گسترده از فناوری‌های هوش مصنوعی در ارزیابی خسارت‌ها قرار دارد.

او از آزمایش الگوریتم‌هایی برای تحلیل تصاویر تصادف و تسریع در روند پرداخت خسارت‌ها خبر داد که می‌تواند زمان فرآیند را از چند روز به چند ساعت کاهش دهد.

از سوی دیگر، پوشش افت قیمت خودرو که از دی‌ماه ۱۴۰۳ به بیمه‌نامه‌های شخص‌ثالث اضافه شده، اگرچه گامی رو به‌جلو برای حمایت از مالکان است، اما به‌گفته حجارزاده بار مالی مضاعفی برای شرکت‌های بیمه به‌همراه دارد.

وی نسبت به پیامدهای احتمالی آن مانند افزایش حق بیمه یا محدودیت در ارائه پوشش‌ها در آینده هشدار داد.

تبلیغات

با ورود خودروهای وارداتی پیشرفته به‌کشور، بیمه‌گران با چالش‌های جدیدی مواجه‌ هستند.

حجارزاده بر ضرورت بازنگری در مدل‌های ریسک‌پذیری شرکت‌های بیمه تاکید کرد و گفت: «هزینه بالای تعمیر قطعات خودروهای مجهز به‌سنسورهای پیشرفته یا سیستم‌های هیبرید، محاسبات سنتی ریسک را بی‌اعتبار کرده است.»

در پایان، او راهکار نهایی را در هم‌افزایی بین فناوری‌های نوین، سیاست‌گزاری شفاف و ارتقای سواد عمومی در حوزه بیمه دانست و تصریح کرد: «صنعت بیمه، برای عبور از بحران نیاز به ائتلافی پایدار میان دولت، شرکت‌های بیمه‌گر و خود مردم دارد.»

تبلیغات
تبلیغات
پست قبلی

دلار دوباره افسار پاره کرد؛ مسئول بالا و پایین رفتن دلار و طلا کیست؟

پست بعدی

احتمال ترور فرماندهان مقاومت با هوش مصنوعی؛ این موضوع کاملا جدی است

علی کریمخانی

علی کریمخانی

متخصص و توسعه دهنده نرم افزار، IT Specialist، Software Engineering، Web Programmer نویسنده و تولیدکننده محتوا می باشم که با تمرکز بر ارتقا فرهنگ، مهارت و سواد دیجیتال فعالیت می نمایم هم چنین با تجربه‌ای چندساله در زمینه تولید محتوا، به‌ویژه در حوزه‌های دیجیتال و هوش مصنوعی، به ترویج استفاده صحیح و آگاهانه از فناوری‌های دیجیتال می پردازم. همچنین با استفاده از وبلاگ‌ها، مقالات و ویدیوهای آموزشی، سعی در افزایش آگاهی عمومی در مورد مسائل دیجیتال، مهارت‌های نرم‌افزاری و تفکر انتقادی دارم. بنده اعتقاد دارم که با تقویت مهارت‌های دیجیتال، می‌توان جامعه‌ای هوشمندتر و مسئولانه‌تر ساخت.

مطالب مرتبط

خودرو

معرفی قوی‌ترین موتور باکسر تازه‌نفس BMW | ترکیبی از قدرت، فناوری، و راحتی در کلاس اسپرت و تورینگ

23 اردیبهشت 1404
خودرو

معرفی کاوازاکی Z900SE | مشخصات این موتورسیکلت چیست؟

23 اردیبهشت 1404
خودرو

مروری بر خودروی اورا 03 | مشخصات این چینی برقی چیست؟

23 اردیبهشت 1404
خودرو

آینده بازار خودرو ایران در گرو تصمیمات کلان اقتصادی

23 اردیبهشت 1404
خودرو

علت گران‌تر بودن بیمه خودروهای لوکس نسبت به مدل‌های معمولی چیست؟

23 اردیبهشت 1404
خودرو

شگفتانه جدید در خرید سهام «سایپا»؛ علی انصاری وارد شد

23 اردیبهشت 1404
پست بعدی

احتمال ترور فرماندهان مقاومت با هوش مصنوعی؛ این موضوع کاملا جدی است

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب روز

  • مقالات

متا اپ دستیار هوش مصنوعی خودش را رونمایی کرد

23 اردیبهشت 1404

انتشار قابلیت‌های جدید اپلیکیشن «دولت من»؛ حذف پیامک از احراز هویت

23 اردیبهشت 1404
Duolingo

آیا Duolingo چهره بحران شغلی هوش مصنوعی است؟ | بررسی تأثیر AI بر بازار کار

15 اردیبهشت 1404

زیست بوم مجازی کودکان و نوجوانان باید در سامانه شاد شکل بگیرد

28 فروردین 1404

تبلیغات متنی

لوازم الکتریکی تعمیرگاه رنو تعمیرگاه تویوتا دوره های بین المللی یوگا
تبلیغات

پیشنهاد روز

لوازم الکتریکی تعمیرگاه رنو تعمیرگاه تویوتا دوره های بین المللی یوگا

دسته بندی مطالب

  • آخرین اخبار
  • اپلیکیشن بازی چندرسانه ای
  • اخبار ویدیویی
  • ارز دیجیتال
  • خودرو
  • علم و دانش
  • فناوری
  • کسب و کار
  • مجازی
  • مقالات
  • هوش مصنوعی

درباره ای بی لاین

ای بی لاین با نگاهی دقیق به دنیای فناوری و ارتباطات این امکان را به مخاطبان خود می دهد تا همواره به جدیدترین مطالب و اخبار تکنولوژی دسترسی داشته باشند.

  • تبلیغات
  • تماس باما

© 2024 اخبار - تمامی حقوق برای سایت EBLine محفوظ می باشد.

بدون نتیجه
مشاهده همه نتایج
  • خانه
  • اخبار فناوری
  • اخبار استارتاپ
  • اخبار ارز دیجیتال
  • اخبار علمی
  • اخبار کسب و کار
  • اخبار خودرو
  • اخبار ویدیویی
  • مقالات آموزشی
  • تماس با ما

© 2024 اخبار - تمامی حقوق برای سایت EBLine محفوظ می باشد.